Yesplan verwelkomde recent haar eerste klant in Zweden, Helsingborgs Konserthus. Het leek ons daarom een goed idee om eens met hen te praten, ook al zijn ze nog bezig met de implementatie. Ze hebben namelijk al veel te vertellen over onze software!
We maakten een praatje met Johanna Winhag, de Boekings- en Conferentie Manager.
"De implementatie verloopt vlot tot nu toe. We doen alles stapsgewijs en we zijn blij met de hulp van Chris, de Customer Success Manager die ons helpt bij de implementatie. Ik ben ook een grote fan van de e-learning modules. Ik kan er altijd op terugvallen en problemen zelf oplossen in plaats van hulp in te schakelen. De implementatie kost wel wat tijd en aandacht, maar de flexibiliteit die je ervoor terugkrijgt is het zeker waard. Je kan veel aspecten aanpassen en uiteindelijk kunnen we bijna alles wat we willen met het systeem doen."
"Voordat we op Yesplan overschakelden, gebruikten we een ander systeem, en eigenlijk gebruiken we dat nog steeds. Het is een zeer geschikt systeem voor alles wat te maken heeft met het symfonieorkest en de instrumenten, omdat het daarvoor ontworpen is. Het is alleen vrij moeilijk om in dit systeem aan een project te werken, omdat het je geen duidelijk overzicht geeft. We zijn dan met verschillende Excel- en Word-bestanden beginnen werken om alles bij te houden. Het is alleen niet zo handig om vier verschillende bestanden te moeten openen als je aan een project werkt. Het is frustrerend om niet alles wat je nodig hebt op één plaats te hebben en het maakt het ook moeilijker op vlak van transparantie en om mensen in te lichten. Er werd dus voortdurend heen-en-weer gemaild, wat erg tijdrovend was."
“We hebben dan eens gesproken met een aantal andere huizen in Scandinavië, en Yesplan kwam ter sprake. We hadden ook contact met Violet, de Sales Manager verantwoordelijk voor Scandinavië en zij is een echte expert in de business waarin wij actief zijn. We hebben vervolgens verschillende systemen getest en er waren enkele specifieke features die we leuk vonden aan Yesplan. We vonden dus dat Yesplan het beste bij ons zou passen. Daarom zijn we er volop voor gegaan!”
“We gebruikten Excel- en Word-bestanden om alles bij te houden. Het was frustrerend om niet alles wat je nodig hebt op één plaats te hebben en het maakt het moeilijker in termen van transparantie. Gelukkig zijn deze problemen verleden tijd met Yesplan!”
1. De flexibiliteit: "Ik hou van de flexibiliteit van het systeem. We kunnen bijna alles doen wat we willen en we kunnen het systeem aanpassen zodat het afgesteld is aan wat wij nodig hebben, dat is geweldig.”
2. Het is een live systeem: "Alle informatie is aanwezig en de gebruikers kunnen deze ook live bekijken. Het laat zeker minder ruimte voor fouten en het is makkelijker om iedereen op de hoogte te houden. Tegelijkertijd is het niet nodig om alles met iedereen te delen. Je kan met de rechten selecteren wat voor jou en je collega’s relevant is."
3. Dataviews: "In dataviews kan je informatie uitfilteren, wat ik erg handig vind. Met dataviews zijn de opties eindeloos en het maakt mijn dagelijkse werkzaamheden er een stuk makkelijker op."
"Over een paar maanden hopen we dat we volledig up and running zijn en dat iedereen de software ten volle benut. Ik ben ook erg geïnteresseerd in de integraties. Het zou handig zijn als we onze andere systemen kunnen koppelen aan Yesplan, en daar lijken best veel mogelijkheden voor te zijn. Met andere woorden, er staat ons een mooie toekomst te wachten met Yesplan!
Vraag hier jouw persoonlijke online demonstratie door een Yesplan-consultant aan!