De Spil: van een toevallige ontmoeting op de trein, naar allereerste klant van Yesplan

2011 was niet enkel het jaar waarin Game of Thrones in première ging en Prince William en Kate trouwden (feeling old yet?), maar ook het jaar waarin Yesplan werd opgericht en De Spil onze allereerste klant werd! Ons 10-jarig bestaan is dus de ideale gelegenheid voor een interview met Dirk Cornelis, de directeur van cultuurcentrum De Spil.

Throwback naar 2011 

Het jaar is 2011 en Yesplan is een kersverse start-up. Datzelfde jaar bevindt Dirk Cornelis, CEO van De Spil, zich heel toevallig op dezelfde trein als een van de founders van Yesplan. “Je moet je inbeelden, 10 jaar geleden was de digitalisering nog niet echt begonnen. De muren van ons cultuurcentrum stonden bezaaid met mappen waarin contracten werden bewaard. Heel veel van onze medewerkers waren louter bezig met administratie, en eigenlijk wou ik liever dat ze zich meer het artistieke en creatieve aspect konden bezighouden”, vertelt Dirk. “Een toevallige ontmoeting op de trein zorgde ervoor dat ik aan de praat raakte met een van de founders van Yesplan. Ze vertelde me over Yesplan en hoe we dankzij de software meer tijd vrij zouden kunnen maken voor andere zaken, wat ook effectief waar bleek. Zo werden wij eigenlijk een van de allereerste gebruikers van de demoversie van Yesplan”.  

Wat ons vooral blij maakt? Dat jullie ingaan op onze suggesties 

“Of wij Yesplan zien veranderen hebben? Wij hebben jullie eigenlijk alleen maar zien groeien. Jullie hebben een evolutie doorgemaakt die ik best wel knap vind. Het is niet zo dat jullie gewoon maar software ontwikkelt hebben, die jullie dan verkopen. Jullie werken eigenlijk voortdurend aan jullie venue management software. Dat is iets waar wij hier bij De Spil enorm blij mee zijn, jullie gaan in op suggesties van jullie klanten en jullie zoeken ook oplossingen voor persoonlijke problemen.” 

“Jullie sterkste troef is dat jullie luisteren naar jullie gebruikers. Er is een grote bereikbaarheid en de drempel om jullie te contacteren is heel laag.”

- Dirk Cornelis 

Dirks favoriete features op een rijtje

“Onze favoriete features? Te veel om op te noemen. Er komen met de regelmaat van de klok nieuwe features bij en er wordt ook ingegaan op requests van klanten”, zegt Dirk. Als hij dan toch een keuze moet maken, staan deze features in zijn top drie: 

    • De rechten: “Binnen Yesplan kan je op verschillende niveaus en bevoegdheden werken en kan ieder gebruik geïndividualiseerd worden. Wij hebben dat hier uitgepuurd en halen daar heel wat voordelen uit.” 
    • Integraties naar website, ticketing tool & personeelsplanning: “Dit heeft eventjes geduurd, maar nu zijn die koppelingen rond. Dat maakt dat alles bijna één geheel vormt. We hopen hier in de toekomst nog verdere stappen in te kunnen zetten” 
    • Cloud-based software: “Jullie waren de eerste cloud-based software waarmee wij samenwerken."

Onze verjaardagswens voor Yesplan

Bij een verjaardag horen uiteraard verjaardagswensen! Daarom vroegen wij ook aan Dirk of hij als afsluiter nog een verjaardagsboodschap had voor ons.

Keep up the good work! Het feit dat Yesplan al 10 bestaat en blijft groeien, betekent dat er bij heel wat culturele venues een grote nood was en nog steeds is aan planningssoftware. Jullie sterkste troef is dat jullie luisteren naar jullie gebruikers. Er is een grote bereikbaarheid en de drempel om jullie te contacteren is heel laag. Wij hopen dat jullie aandacht blijven hebben voor die persoonlijke banden naarmate jullie als bedrijf groeien!”  

Eerst zien, dan geloven?

Vraag hier jouw persoonlijke online demonstratie door een Yesplan-consultant aan!