Ontdek op 30 april hoe Cultuurcentrum de Werft Yesplan gebruikt!

Hoe Stuart West Yesplan-gebruikers naar een hoger niveau tilt

Stuart West beschrijft zichzelf als een echte Yesplan-guru. Als externe consultant gidst en ondersteunt hij Yesplan-gebruikers. Benieuwd naar hoe hij onze planningstool ten volste benut?

Wie is Stuart West?

Stuart West, sinds kort aan de slag bij Lighting Consultancy 3LR, focust zich op kunstencentra in het VK. Grote theaterzalen staan in de rij om door hem bijgestaan te wordenHieronder sommen we een aantal van de Yesplan-gebruikers op die hij al geholpen heeft:

  • Chichester Festival Theatre 
  • Nottingham Playhouse 
  • Mayflower and MAST Theatres 
  • Norwich Theatres 
  • The Customs House 
  • Brixton House 
  • Sheffield Theatres (in zijn vorige functie) 

Wat is jouw ultieme Yesplan-tip? 

Mijn advies is om altijd bezig te blijven met Yesplan te onderhouden. Je organisatie verandert continue, dus de implementatie van de tool moet ook mee evolueren. Ik raad organisaties altijd aan om zo breed mogelijk over Yesplan na te denken. Op die manier kan elk puzzelstukje van je organisatie meewerken aan een volledige toepassing van de software.”   

Hoe heb je onze software leren kennen? 

Ik was vroeger de Technische Manager bij Sheffield Theaters, een van de grootste regionale theaterzalen in het VK. Voor onze planning werkten we nog met een Excel-document, zonder het openlijk te delen met de rest van de organisatie. 

We waren op zoek naar een manier om onze planning te digitaliseren en centraliseren. We botsten ook op interne communicatieproblemen. We waren dus op zoek naar een platform dat flexibel genoeg was om aan die noden te voldoen. 

We hebben toen heel wat planning tools overwogen. Maar jullie systeem stak er bovenuit. Alles voelt heel intuïtief aan om mee te werken. Met Yesplan kan je de gebruikerservaring op maat personaliseren. Op die manier kunnen alle gebruikers Yesplan perfect benutten voor hun eigen doeleinden. We vonden dat essentieel, waardoor Yesplan bovenaan onze lijst kwam te staan.” 

“Ik heb al vaak mensen twijfelend door een gebouwencomplex zien rondlopen, op zoek naar de juiste persoon die hen informatie kan geven. Jullie software geeft iedereen makkelijk toegang tot de juiste informatie.”

Wat is het grootste verschil tussen wat jij doet en wat ons Customer Success Team doet? 

Een groot deel van mijn job gebeurt voordat Yesplan zelfs maar geopend wordt. Veel organisaties hebben moeite om zichzelf correct te evalueren en hun processen in kaart te brengen. Ik help ze dus met hun zakelijke processen en KPI’s, zodat we beter weten hoe we de planning tool in de organisatie kunnen inzetten

Zo herkennen we mogelijke valkuilen voordat we het systeem in gang zetten. Terwijl een Customer Succes Manager je helpt met de software-implementatie, breng ik samen met de organisatie een betere manier van werken in kaart voordat dat proces zelfs maar begint. Ik help organisaties mee te bepalen wat ze uit de tool willen halen.” 

Wat zijn de meest impactvolle veranderingen die Yesplan aan tafel brengt? 

  • Alle puzzelstukjes binnen je organisatie werken beter samen. Yesplan presenteert het hele plaatje, niet enkel events en productie. Medewerkers en departementen kunnen overlappingen efficiënt identificeren, waardoor ze ook makkelijker dingen uit handen kunnen geven
  • Cultuurhuizen die Yesplan gebruiken, zien hoe hun communicatie duidelijker en transparanter wordt. Ik heb al vaak mensen twijfelend door een gebouwencomplex zien rondlopen, op zoek naar de juiste persoon die hen informatie kan geven. Jullie software geeft iedereen makkelijk toegang tot de juiste informatie. 

Wat is je favoriete nieuwe feature tot nu toe? 

“Ik kan maar niet genoeg krijgen van dataviews. Je kan er enorm handige informatie mee uit de database halen. Doordat het een live en interactief element is, kan je het op veel verschillende manieren gebruiken. Je kan het gebruiken als een simpele checklist. Maar je kan ook heel complexe en grote hoeveelheden data eruit halen om door te geven aan externe partijen, zoals de gemeente. 

Een andere onmisbare schakel is de applicatie. Yesplan kan daardoor makkelijk om het even waar en wanneer gebruikt worden. De medewerkers die bijvoorbeeld technische voorbereidingen moeten doen in een zaal, zien perfect wat ze nodig hebben op een systeem dat continue live geüpdatet kan worden. Er is dus geen sprake van miscommunicatie door een document dat gisterenavond gedownload is en sindsdien nog aangepast werd. Het resultaat is een uiterst accurate werking, met up-to-date informatie, wat uiteindelijk gewoon tot een betere service leidt voor je klanten.” 

Eerst zien, dan geloven?

Ontdek onze software op drie verschillende manieren!