Integraties maken het mogelijk om jouw Yesplan installatie te koppelen met je website, narrowcasting, financiële systemen, en ticketing systemen. In deze blog gaan we dieper in op de integratie met een ticketing systeem en de vele voordelen die jij en jouw team er kunnen uithalen.
Als het moment is aangebroken om je tickets te verkopen, stuur je bepaalde gegevens (zoals datum, tijd en locatie) naar je ticketing systeem. Zonder koppeling zou je die gegevens handmatig overnemen in het ticketing systeem, maar die manier van werken vraagt meer tijd en vergroot de kans op fouten. Stel je maar eens voor dat je per ongeluk tickets verkoopt voor een verkeerde datum!
Een ticketing integratie verhindert deze fouten dus met één simpele klik. Door deze integratie hoef je niet meer handmatig gegevens over te maken, want er is een algemene uitwisseling tussen Yesplan en jouw ticketing systeem. Dankzij deze koppeling verdwijnt de human error uit dit proces.
Yesplan werkt met ticketing systemen zoals Ticketmatic, Itix, Tix, Active Tickets, Ticketworks, Monad and Get a Ticket.
Yesplan verstuurt de datum, tijd en locatie van jouw event naar het ticketing systeem. Dit is een live koppeling, dus iedere wijziging in Yesplan wordt gesynchroniseerd.
Vervolgens ontvangt Yesplan het aantal verkochte tickets met hun opbrengsten van het ticketing systeem. Alle kassa verkoopcijfers worden automatisch bijgewerkt, wat jou een volledig overzicht geeft van hoe het met de verkoop van jouw event verloopt.
Waarom is ticketing mijn favoriete integratie? Voornamelijk omwille van de data die Yesplan ervan terug krijgt, want die informatie is een enorme hulp bij de event planning. Dankzij zo’n ticketing integratie krijg je namelijk duidelijk zicht op twee zaken. Enerzijds het aantal verkochte tickets en anderzijds hoeveel geld je ermee verdiend hebt.
Dat is erg belangrijk omdat niet iedereen van de organisatie toegang heeft tot het ticketing systeem, maar iedereen heeft wel toegang tot Yesplan. Alle venue medewerkers kunnen dus bijvoorbeeld zien welke show er vanavond of volgende week is, en hoeveel bezoekers we daarvoor kunnen verwachten. Yesplan biedt op die manier een schat aan informatie voor veel betrokken medewerkers.
Heel wat venue medewerkers hebben baat bij die continue data-uitwisseling tussen Yesplan en jouw ticketing systeem. De ticketingverkoopstanden zijn eigenlijk voor iedereen interessant:
Tijdens de laatste stap krijg je een inzicht in de stand van zaken na afloop van de show. Je kan hier dus de laatste berekeningen maken en bepalen wie er welk aandeel krijgt. In Yesplan is er een contractafspraak vastgelegd. Je weet dus wat iets heeft opgeleverd en wat je onderaan de streep overhoudt. Dat betekent dat je eigenlijk ook weet welke factuur je kan verwachten en wat je dus aan de show zal overhouden.
Vraag hier jouw persoonlijke online demonstratie door een Yesplan-consultant aan!