Ontdek op 30 april hoe Cultuurcentrum de Werft Yesplan gebruikt!

Verkadefabriek plant jaarlijks 7000 evenementen in Yesplan

De Verkadefabriek organiseert jaarlijks 7000 evenementen, goed voor zo’n 180.000 bezoekers. Dat doen ze al 10 jaar met behulp van Yesplan, want wist je dat ze een van Yesplans eerste Nederlandse klanten zijn? Tijd dus voor een gesprek met Eef van Rooij, hun adjunct-directeur.

Maak kennis met de Verkadefabriek & Eef 

De Verkadefabriek is dé culturele ontmoetingsplek van Den Bosch. Het is een theater/filmpodium dat jaarlijks maar liefst 7000 activiteiten organiseert. Met z’n twee theaterzalen, vijf filmzalen en twee vergaderzalen, proberen ze er voor iedereen te zijn. En dat doen ze al zo’n 10 jaar met behulp van Yesplan! 

Wij spraken met Eef van Rooij, adjunct-directeur en eindverantwoordelijke voor de operationele bedrijfsvoering. Ze is dagelijks met Yesplan bezig en is dus hét perfecte aanspreekpunt binnen de Verkadefabriek om wat meer te vragen over hoe zij aan de slag gaat met onze venue management planning software.

Hoe gebruik jij Yesplan? 

"Yesplan staat centraal op het vlak van onze bedrijfsvoering. Ik duik regelmatig Yesplan in om de bezoekcijfers te bekijken. Het geeft me een handig beeld van wat er in de Verkadefabriek gebeurt en waar zich eventuele problemen kunnen voordoen. Dankzij Yesplan weten we waar we een grote drukte kunnen verwachten of waar we bijvoorbeeld maar weinig tijd hebben tussen twee voorstellingen of verhuringen in. Daarnaast ben ik ook een grote fan van de Dataviews, waar ik regelmatig informatie en overzichten uithaal.” 

“Yesplan heeft onze communicatie heel wat verbeterd. Ondertussen geldt hier zelfs de gouden regel dat als het niet in Yesplan staat, het niet bestaat.”

- Eef van Rooij

Waarom kozen jullie voor Yesplan?

“Voordien gebruikten we een systeem dat we zelf gebouwd hadden en dus volledig custombased was. Maar door de opkomst van de digitalisatie, hadden wij nood aan enkele nieuwe features en hier was er intern maar weinig animo voor. We gingen op dus op zoek naar een nieuw systeem en zijn zo op Yesplan uitgekomen. We vonden jullie systeem enorm bij ons passen, omdat je Yesplan ook erg kan personaliseren en dat waren we uiteraard al gewend. Jeroen is dan een paar keer bij ons langs geweest en we waren snel verkocht!

Wat is het grootste probleem dat Yesplan voor jullie heeft opgelost? 

“Er zijn heel wat fantastische zaken in Yesplan die ons vooruit geholpen hebben, maar het voornaamste aspect is communicatie. We zijn veel meer gaan communiceren via Yesplan, wat in ons vorige systeem niet mogelijk was. Hier geldt ondertussen ook de gouden regel “Als het niet in Yesplan staat, dan bestaat het niet”. Stel bv. dat een medewerker alles communiceert via telefoon of mail en die is dan plots afwezig, dan weet de rest van niets. Dat is een probleem dat nu van de baan is! In Yesplan kan je nu ook gemakkelijk bijlagen toevoegen, wat hier ook bij helpt.” 

Jullie gebruiken al bijna 10 jaar Yesplan! Heb je onze software zien veranderen over de jaren heen? 

“Jazeker, in het begin is jullie basissoftware nog erg veranderd. De handige boomstructuur zoals die er nu uitziet, was in het begin nog niet zo uitgewerkt. Daarnaast ben ik ook enorm blij met de vele integraties die jullie hebben opgezet. Zo kan je Yesplan nu koppelen met boekhoudprogramma’s, ticketing systemen en narrowcasting. Nog een goede verandering is dat we nu veel meer zelf kunnen doen. Tenslotte, de Dataviews, daar word ik echt heel blij van. Je kan ze zelf instellen en daar een schat aan informatie uithalen.”  

Wat zijn jouw favoriete features?

  1. Dat je je Yesplan-installatie geheel kan inrichten naar je gebruik en zelfs individueel per gebruiker. Je kan de software dus heel flexibel in je organisatie inzetten en aanpassen waar nodig. 

  2. De support. Je kan veel zelf leren via de e-learning modules, maar je kan ook gemakkelijk de helpdesk contacteren. 

  3.  De verschillende integraties vind ik een gigantisch pluspunt. Je kan Yesplan met veel andere systemen laten “praten”.  

Wat zijn jullie toekomstplannen met Yesplan?

“We hebben enkele interessante zaken op de agenda staan! Wij hebben hier recent heel wat nieuwe mensen aangenomen. Die nieuwe medewerkers gaan we opleiden, zodat iedereen Yesplan op dezelfde manier gebruikt. Daarnaast is de tijd ook rijp om te bekijken of we Yesplan nog ideaal benutten. Een soort van check-up met jullie Customer Success Team staat dus op de planning. We zijn ook net begonnen met een Power BI-integratie op te zetten. Zoals je kan merken, ben ik duidelijk een grote fan van dataviews, maar dankzij die integratie kunnen we binnenkort met 1 druk op de knop alle data visualiseren.” 

Eerst zien, dan geloven?

Ontdek onze software op drie verschillende manieren!