Bureaustoelen zitten beter dan schoolbanken, en nog 7 redenen om een marketing stage te doen

Ontdekken waar je goed in bent, leren werken met marketingtools en ervaring opdoen. Genoeg redenen om een marketingstage te doen! Hieronder vind je 7 redenen waarom het een goed idee is om de schoolbanken eens te verruilen voor een stage. 

1. Ervaring opdoen

Hoe werkt dat eigenlijk allemaal, zo’n grotemensenbaan in een grotemensenkantoor, met collega’s, lunchpauzes en vergaderingen? Grote kans dat jij daar nog niet veel ervaring in hebt opgedaan de afgelopen jaren in de schoolbanken. Hier bij Yesplan vinden we dat een goede stage je echt moet voorbereiden op het werkende leven: Je krijgt eigen verantwoordelijkheden en je leert in een korte tijd heel veel bij. 

2. Leren werken met marketingtools

Mailchimp, Loomly, Husky, Google analytics.. Misschien heb je al wel eens van deze marketingtools gehoord. Maar weet je al hoe het werkt? Of hoe je ze inzet om je doelgroep te bereiken, leads te genereren of de marketingstrategie te analyseren? Je leert ook om via het CMS de website up to date te houden, hoe je marketing automations opzet en ontwerpt en hoe je een CRM-systeem gebruikt. (Als je nu deze tools gaat googelen en je komt bij Husky alleen foto's van schattige honden tegen: geen nood, je leert tijdens je stage snel wat al deze begrippen inhouden in een marketingcontext). 

 

3. Ontdekken waar je goed in bent   

Een stageperiode is een goed moment om te ontdekken wat je wilt in een job. Misschien kom je erachter dat je het liefst hele dagen originele content ontwikkelt. Of ben je toch meer een strategisch genie? Je ontdekt waar je wel en niet goed in bent. En het is ook zeker een goed moment om wat bij te leren op gebieden waar je wat minder sterk in bent. Als je een stage doet bij Yesplan, weet je in ieder geval zeker dat je genoeg afwisseling zult hebben. (Tip: we schreven al een blog waarin we je nog 6 andere redenen geven waarom een stage bij Yesplan een goed idee is.) 

4. Uitwerken van contentstrategie

Check, check, dubbel check… De eerste keer dat jij op knop duwt om een mailing naar duizenden mensen te sturen is echt wel spannend. Maar de keren erna wordt het steeds een beetje normaler. Je bedenkt hoe je de doelgroep wilt bereiken, welke middelen je daarvoor inzet en natuurlijk hoe je ze gaat overtuigen. Wat voor mailing, social posts, blogs etc. ga je gebruiken om ze te laten zien dat jouw product hun leven makkelijker kan maken? De ene keer neem je interviews af bij een internationale klant, de andere keer tweet je over live events.

5. Evenementen organiseren 

Je leert wat er bij komt kijken om webinars of evenementen te organiseren. Als er wordt besloten om een event in bijvoorbeeld de UK of Scandinavië te organiseren ben je er nog niet. Een zaal, sprekers… en natuurlijk wil je ook deelnemers aan je event! Als onderdeel van het marketingteam ligt daar jouw taak: Samen met de rest van het team zorgen dat het event een succes is, dat de juiste mensen bereikt worden én dat ze ervan overtuigd zijn dat ze dit event echt niet mogen missen.


6. Netwerken 

Leuk hoor, dat iedereen roept dat je een LinkedInprofiel moet aanmaken. Maar als het na het toevoegen van je klasgenoten angstvallig stil wordt, dan is je stage een goed moment om je netwerk een boost te geven. Tijdens je stage leg je contacten met allerlei mensen binnen en buiten je richting. Wie weet wat dat je in de toekomst nog kan brengen. 

7. Fouten maken mag

Niemand die verwacht dat jij op je eerste dag al perfect weet wat je aan het doen bent. Je baas op je eerste dag 3 uitnodigingen sturen voor dezelfde meeting, omdat je de kalenderfunctie nog niet snapt… Het is iets wat ons allemaal kan overkomen. Je stage is hét moment om fouten te mogen maken. En er dan liefst natuurlijk wel iets van te leren.

En die bureaustoelen dus, want dat zit dus écht wel beter dan harde schoolbanken!

Heb jij al zin om de schoolbanken tijdelijk te verruilen voor een bureaustoel bij ons op kantoor? Zin om een marketingstage te doen en niet bang om initiatief te tonen of om fouten te maken? Dan zijn wij op zoek naar jou! Kijk snel op onze jobpagina en wie weet tot snel?