We vroegen enkele van onze Europese klanten naar hun ervaringen met plannen en de uitdagingen die de lockdown en zijn beperkingen met zich meebrengen. Het is leerrijk om te zien hoe andere organisaties die uitdagingen aangaan en daarom zijn we dankbaar dat we deze gesprekken met jullie mogen delen.
Natasha is event and production manager bij Ibsenhuset in Noorwegen. Ze houdt alles bij wat er in het gebouw gebeurt. Natasha vertelt over hun grootste uitdaging en hoe ze ruimte hebben gemaakt voor artiesten die anders niet op hun podia zouden spelen.
“We geloven dat het belangrijk is om de mogelijkheden die binnen de beperkingen liggen volledig te benutten.”
Roel is cultuur coördinator bij AGB MAC, stad Mechelen. Hij praat over het terugvinden van de essentie van evenementen en wat dit betekent voor zijn organisatie.
“In de eerste weken lag onze focus op de regels en het proces, in plaats van op alle nieuwe mogelijkheden die we hadden.”
Joana en Simon werken beiden voor Le Grütli, een Zwitsers theater. Joana is technical director en Simon is director assistant. Ze delen hun tips over de heropening van hun theater en laten ons weten waarom Yesplan in die periode goed van pas kwam.
“We besloten de prijs van onze tickets te wijzigen. Nu kan het publiek zelf kiezen wat ze ervoor willen betalen.”
Raf werkt voor Theater aan het Vrijthof, in Nederland. Hij is program coordinator. We hadden een gesprek over een nieuwe manier van organiseren en plannen en hoe Yesplan van hun theater een modern theater heeft gemaakt.
“Het is nuttig om je manier van plannen te herbekijken. Mij lijkt het bijvoorbeeld een goed idee om de programmering als een series te organiseren.”
Vraag je persoonlijke demonstratie door een Yesplan-medewerker aan.