The Other Palace is een zaal die musicals ademt. Met een focus op vooral nieuwe(re) en originele producties, laat deze Londense organisatie een frisse wind door de musical scene waaien. Een paar jaar geleden besloot The Other Palace om over te stappen naar een ander venue management systeem. Kiki Stevenson, Programmator, kan haar enthousiasme over de recente terugkeer naar Yesplan niet onder stoelen of banken steken.
Vijf jaar na de opening in 2012 onder de naam St. James Theatre, werd de zaal verkocht aan vermaarde musicalcomponist Andrew Lloyd Webber. De overname ging niet enkel gepaard met een naamsverandering naar The Other Palace, maar vanaf dat moment lag de focus vooral op musicals.
Een verandering van management is vaak onlosmakelijk verbonden aan verschuivingen binnen een organisatie. Zo’n verschuiving kan gaan van nieuw personeel aannemen tot nieuwe tools uitproberen. Jammer genoeg betekende deze verandering voor The Other Palace een vertrek van Yesplan naar een ander venue management systeem.
Kiki ondervond heel wat uitdagingen tijdens de transitie naar het nieuwe systeem. Niet alleen kostte deze overgang veel tijd en moeite om alle nodige informatie over te brengen, maar juist wanneer de zaken terug op gang leken te komen, stond de COVID-19 pandemie voor de deur.
De theaterzaal kende onzekere tijden tot eind 2021, toen The Other Palace verkocht werd aan Bill Kenwright en de deuren weer opengingen voor het grote publiek.
Dit nieuwe hoofdstuk van The Other Palace betekende ook een terugkeer naar Kiki’s vertrouwde planning software: Yesplan. “Bij het vorige systeem ontbrak het aan een duidelijk overzicht. Bij Yesplan heb ik dat wel. Als programmator is het absoluut noodzakelijk om een glashelder beeld te krijgen van het volledige seizoen. Ik ben visueel ingesteld, dus toegankelijkheid en leesbaarheid zijn voor mij onmisbaar”, zegt Kiki.
Ondertussen is The Other Palace weer in volle gang. De prijswinnende musical Heathers speelt sinds 2022 onafgebroken in de grote zaal. Naast andere producties biedt de organisatie ook ondersteuning aan nieuwe musicals en lanceren ze binnenkort een podcastreeks.
Kiki is niet alleen een grote fan van de visuele kant en gebruiksvriendelijkheid van Yesplan, ze heeft ook geen woorden te over voor ons Customer Support Team. “Het Yesplan-team is altijd vriendelijk en behulpzaam. Wanneer ik dringend hulp nodig heb, kan ik simpelweg bellen of een mailtje sturen en kan ik er op vertrouwen dat ik een snelle reactie krijg.
Deze persoonlijke insteek vertaalt zich ook naar het Yesplan-product, omdat je het op maat van elke gebruiker kan aanpassen. Hierdoor voel ik me niet gelimiteerd, maar juist bevrijd om creatief te denken. Ik kan elk evenement aanpassen naar mijn eigen noden,” voegt Kiki toe.
Of je nu eerder met venue management systemen hebt gewerkt, of nieuw bent in het wereldje: Yesplan is er om je leven gemakkelijker te maken! Check onze agenda voor aankomende events of neem contact met ons op.